Jak vybrat teambuilding

Správný výběr teambuildingové hry, je nejen základem pro její úspěch, ale také základem pro návratnost vložené investice (vynaložených nákladů spojených s organizací a zajištěním teambuildingu).

Nasnadě je tedy otázka, jak správně vybrat ten nejlepší teambuilding pro vaši firmu? Odpověď není samozřejmě jednoduchá, a při rozhodování je vždy třeba zohlednit několik zásadních faktorů jakými jsou např. časová a herní náročnost, místo konání akce, sezónnost a v neposlední řadě také celkový počet účastníků. Nezapomeňte zvážit, zda teambuildingová aktivita bude organizována jako samostatná firemní akce nebo součást konference, firemního outingu nebo firemní výroční akce. Ať už vaše firma potřebuje stmelit zaměstnance po dlouhé době online práce z domova nebo odměnit za neutuchající nápor zakázek, společně vybereme aktivitu, která posune váš tým o míle kupředu. Odměnou pro vás budou pozitivní emoce všech účastníků při samotné realizaci teambuildingu a váš tým vás za to rozhodně pochválí. Pojďme se společně podívat, co všechno by jste měli zvážit při plánování vašeho teambuildingu.

V první řadě si položte otázku, co od teambuildingu očekáváte?

Na první pohled, působí tato otázka velmi jednoduchým dojmem, ale opak může být pravdou. Pokud nebudete nad odpovědí přemýšlet sám, možná budete překvapeni kolik různých úhlů pohledů a odpovědí bude na stole. Vždy ale platí, že nejlepší teambuilding je ten, který maximálně splní cíle, které od něj očekáváte. Ať už tedy budete nad teambuildingovým očekáváním bádat sám, nebo v rámci užšího týmu spolupracovníků, nezapomeňte si tyto cíle jasně definovat.

S hledáním teambuildingového cíle vám možná pomůže malá nápověda, kterou jsme pro vás přichystali níže.

  • Rádi bychom stmelili tým, který dlouho pracoval pouze v online prostředí
  • Chceme prolomit osobní bariery – lidé ve firmě se moc neznají
  • Máme spoustu nových kolegů – potřebujeme je více začlenit mezi ostatní zaměstnance
  • Teambuilding bychom rádi využili jako nenásilnou formu školení pro zaměstnance
  • Od teambuildingu moc neočekáváme, chceme se jen pobavit
  • Rádi bychom ve firmě podpořili zdravé pohybové aktivity
  • Potřebujeme si vyčistit hlavu a přijít na jiné myšlenky
  • Teambuilding má být odměnou za dosažené cíle v uplynulém pracovním roce
  • Rádi poznáváme a objevujeme nové věci nezvyklým způsobem
  • Pomocí teambuildingu chceme podpořit novou firemní identitu
  • Potřebujeme teambuilding s jasně měřitelným výsledkem, který lze aplikovat v pracovním prostředí.

Hledáte teambuilding nebo týmovou aktivitu?

Možná se vám může zdát, že teambuilding a týmová aktivita jsou v podstatě dvě různá slova vyjadřující totéž. Není tomu tak, teambuildingem rozumíme primárně aktivitu jejímž cílem je stmelení pracovního kolektivu a vymezení rolí v rámci týmů při plnění společných úkolů mimo pracoviště. Účastnící si v rámci různých her či výzev sami vyzkouší, jak nejlépe dosáhnout stanoveného cíle za použití zkušeností a dovedností všech členů týmu. Během teambuildingu se mohou projevit jak slabiny, tak naopak i silné stránky jednotlivců, které ve výsledku vedou ke zlepšení komunikace a funkčnosti celé skupiny,

Týmovou aktivitou rozumíme nenáročnou, oddychovou aktivitu při které jde především o zábavu a společně strávený čas se svými kolegy mimo standardní pracovní prostředí. Příkladem takové aktivity může být vyjížďka na kolech, pěší výlet do přírody, společná procházka městem a podobně. Cílem týmové aktivity by rozhodně neměla být snaha o posunutí jednotlivých účastníků mimo jejich komfortní zónu.

Pro jaký počet osob teambuilding plánujete ?

Odpověď na tuto otázku je důležitým faktorem při plánování vaší firemní akce. Zde platí v podstatě velmi jednoduchá rovnice, čím více osob tím menší výběr teambuildingových programů budete mít k dispozici. Pro menší skupiny existuje rozsáhlé množství teambuildingových aktivit, které lze vzájemně kombinovat a jejich organizace není nikterak náročná. U větších skupin je vždy třeba důkladně promyslet logistiku celé akce. Zde už se skutečně vyplatí přenechat celou organizaci zkušené eventové agentuře, která do posledního detailu promyslí všechny souvislosti a zajistí tak bezproblémový průběh vašeho eventu.

Preferujete indoor nebo outdoor teambuilding ?

Pobyt na čerstvém vzduchu je vždy přidanou hodnotou jakéhokoli teambuildingového programu. Jednou z mála nevýhod venkovních aktivit bývá bohužel nevyzpytatelnost počasí, která už mnohokrát dokázala potrápit nejednoho organizátora firemních akcí. Proto je při plánování vašeho eventu vždy třeba zvážit roční období ve kterém se teambuilding odehraje a adekvátně přizpůsobit jeho formu. V jarních či letních měsících vyražte se svým týmem do přírody, či k vodě. Na podzim nebo v zimě raději vsaďte na jistotu a uspořádejte vaší firemní akci v zajímavé lokalitě, nebo pod střechou atraktivního hotelového komplexu.

Máte jasno ve které části republiky má teambuilding proběhnout ?

Otázka která většinou trápí větší firmy, jejichž zaměstnanci jsou roztroušeni po celé republice. Ať už vaši zaměstnanci pojedou odkudkoli, ideální místo pro firemní teambuilding by mělo být především snadno dosažitelné, a to bez ohledu na to, zda účastníci pojedou svými vozy, nebo pro ně budete zajišťovat vlastní přepravu. V takovém případě je možné využít nejen služeb soukromých autobusových přepravců, ale také speciálně vypravených vlaků Českých drah. Zde se opět nabízí využití služeb profesionální eventové agentury, která zajistí, aby všichni účastníci dorazili na místo setkání v pořádku a v určený čas.

Plánujete teambuilding jako samostatnou akci nebo jako součást konference či školení?

Pokud plánujete několikadenní firemní školení nebo konferenci mimo podnik, vhodně zařazený teambuildingový program bývá většinou pomyslnou “ třešničkou na dortu “ celé akce. Vaši zaměstnanci nebo hosté určitě rádi uvítají zajímavé vytržení z jinak stereotypních pracovních činností a společná aktivita ve formě teambuildingových her je bezesporu naplní novou energií.

Ocení vaši kolegové či hosté spíše sportovnější nebo oddychový teambuilding?

Ne každý z nás se narodí s míčem u nohy, nebo s talentem na jiná sportovní klání. Proto je důležitě umět správně přečíst váš kolektiv a následně vhodně zvolit ten správný směr, který bude vyhovovat všem účastníkům plánovaného firemního teambuildingu.

Po akci vyhodnoďte přínos teambuildingu a nabité zkušenosti aplikujte ve vašem firemním prostředí.

Důležitým faktorem úspěšně realizovaného teambuildingu je zpětná vazba po jeho ukončení. Proto si nezapomeňte se všemi účastníky promluvit a rozebrat s nimi jejich pocity a postřehy z právě proběhlé firemní akce. Takto získané informace mohou být cenou devizou, kterou můžete nadále zhodnocovat v rámci vašeho firemního prostředí.

Máte dotaz?

Napište nám a začněme společně plánovat váš event ...

Kontaktujte nás!